fredag 21 mars 2008

Tack Petter !

I går hade jag med mig 2 kunder på trollingfiske.
Då jag vill mina kunder det allra bästa var det ett självklart val att boka: Salmonseeker

Vi sjösatte i Kristinehamn och fick en härlig resa i 35 knop ut till Petters heta plats för dagen.

Medan Petter lade ut löja med "hjälm" bakom flasher berättade han om sina knep för att fånga fisken i olika väder förhållanden.

Han har rikligt med skallar, wobbler flasher och allt vad vi amatörer kan drömma om.
Som framgångsrik guide vänder sig leverantörer av redskap till honom för att få sina redskap och beten testade och utvärderade.

Han lovade mina gäster att i dag skulle dom bli lax fångare.
Ett löfte han höll, även jag fick drilla lax.

Att få veta Petters knep och fiske metoder kan vara mycket tidsbesparande.

En mycket lärorik fiskeresa som jag varm rekommenderar andra trollingfiskare att prova på.

Tack Petter för en mycket lärorik och trevlig dag
Micke Risberg

Inga kommentarer: